In 2 maanden een sixpack

Je ziet het zoveel voorbij komen, mannen en vrouwen met een strakke sixpack. Waar je ook kijkt, in tijdschriften, op Instagram, op Facebook, op televisie enz. Nu vraag je je vast af, kan ik ook in 2 maanden een sixpack krijgen?

Het antwoord waar je op hoopt is ook zo, het antwoord is ja! Jij kan ook een sixpack krijgen, sterker nog, je hebt er al één maar die zit nog verstopt onder een laagje of laag vet. Hoe snel je sixpack zichtbaar wordt heeft te maken met je lichaamsbouw (aanleg van spieren en aanhechtingen). Bij de één zijn ze sneller zichtbaar dan bij de ander. Niet iedereen heeft een sixpack, er zijn ook mensen die een four of een eightpack hebben. Bij mannen wordt een sixpack meestal zichtbaar bij een vetpercentage van 10 tot 12%. Bij een vrouw is dit ongeveer bij 17 a 18%.

in 2 maanden een sixpack

Is dit haalbaar in 2 maanden?

Dit ligt er helemaal aan in welke uitgangspositie je je bevindt, wat je aanleg is en hoe gemotiveerd je bent. Als jij een vetpercentage van 25% hebt zal je geen sixpack hebben na 2 maanden. Heb je als man zijnde een vetpercentage van 15%, dan is het theoretisch mogelijk om binnen 6 a 8 weken een sixpack te hebben. In deze periode verlaag je dan je vetpercentage van 15% naar 10% – 12%, het vetpercentage waarbij je buikspieren zichtbaar worden. Een sixpack in 2 maanden is dus zeker haalbaar, mits je je vetpercentage in deze periode weet te verlagen naar 10 tot 12%.

Voedingstips voor een sixpack

–              Eet gezond en eiwitrijk voedsel
–              Eet voedzame calorieën
–              Zorg dat je voldoende vezels, mineralen en vitamines binnenkrijgt

Trainingstips voor een sickpack

–              Doe 3 keer per week een krachttraining om zoveel mogelijk spiermassa te behouden
–              Zorg voor voldoende beweging, ook cardio is belangrijk om vet te verbranden

Val geleidelijk af

Om af te vallen moet je minder calorieën eten dan dat je nodig hebt. Bouw dit geleidelijk af, zodat dit niet teveel ten koste gaat van je spiermassa. Hou het bij zo’n 10 tot 20 procent onder je normale dagelijkse caloriebehoefte. Dit is ongeveer 250-500 kcal. Wil je alles goed bijhouden, gebruik dan de app Myfitnesspall.

Hoe vaak buikspieren trainen?

Als je regelmatig squat of deadlift train je je buikspieren al. Als je daarnaast één of twee keer per week wat andere buikspieroefeningen doet is dit meer dan voldoende. Je buikspieren hebben namelijk een beperkte groeicapaciteit. Probeer je buikspieren in ieder geval wekelijks genoeg te prikkelen.

Eindconclusie

Wil jij zichtbare buikspieren in 2 maanden, zorg dan voor een vetpercentage van rond de 10 a 12%. Als je dit weet te realiseren is de kans groot dat je buikspieren tevoorschijn komen. Eet gezond maar minder dan dat je normaal eet en ga veel sporten. Heb jij een heel hoog vetpercentage blijf dan realistisch en verwacht niet dat je binnen 2 maanden een sixpack hebt.

Leestip: 10 gouden tips om je vetpercentage te verlagen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *